вівторок, 30 березня 2021 р.

Сертифікаційна програма «Спеціаліст інвестиційного / fundraising офісу (інвестиційна няня)»

 

Навчальний курс

«Сертифікаційна програма

«Спеціаліст інвестиційного / fundraising офісу (інвестиційна няня)»»

IBA - Investment Business Administration


Модуль №1 «Фандрейзинг і інвестиції»
(1 міс)

Заняття 1. Вступ

2 години.

ü  Знайомство

ü  План проведення курсу

ü  Основні терміни та поняття

ü  Що таке інвестиції. Як і куди залучаються інвестиції. В чому різниця між кредитом, дольовим інвестором, грантом.

ü  Що необхідно для залучення різних типів інвестицій.

Заняття 2. Класичний бізнес та стартапи

2 години.

ü  Що таке класичний бізнес

ü  Навіщо класичному бізнесу інвестиції

ü  Як шукати інвестиції для класичного бізнесу

ü  Що таке стартапи

ü  Навіщо стартапам інвестиції

ü  Як шукати інвестиції для стартапів

Заняття 3. Проекти ОТГ та державні проекти

2 години.

ü  Які бувають інвестиційні проекти в ОТГ

ü  Як шукати інвестиції в ОТГ

ü  Які бувають державні інвестиційні проекти

ü  Особливості роботи з державними інвестиційними проектами

ü  Як шукати інвестиції в державні інвестпроекти

Заняття 4. Соціальні інвестиційні проекти

2 години.

ü  Які бувають соціальні інвестиційні проекти

ü  Особливості залучення інвестицій в соціальні проекти

ü  Меценати, спонсори, державне фінансування

Заняття 5. Різні типи інвесторів і партнерів

2 години.

ü  Ментори, бізнес-янголи, посівні інвестори

ü  Акселератори, бізнес-інкубатори

ü  Венчурні фонди

ü  Класичні інвестфонди

ü  Приватні інвестори

ü  Корпоративні інвестфонди

ü  Банки та кредитні групи

ü  Особливості роботи з різними типами інвесторів

Заняття 6. Гранти, державні програми, проектне інвестування

2 години.

ü  Фандрайзинг в Україні

ü  Фандрайзинг в Світі

ü  Отримання практичних навичок по пошуку грантів та державних програм

Заняття 7. Краудфандинг, краудінвестинг, краудсорсинг

2 години.

ü  Краудфандинг, краудінвестинг, краудсорсинг в Світі

ü  Краудфандинг, краудінвестинг, краудсорсинг в Україні

ü  Отримання практичних навичок по роботі з відповідними платформами

Заняття 8. Правила взаємодії Спеціаліста інвестиційного офісу (інвестняні) з ініціатором інвестиційного проекту

2 години.

ü  Умови роботи Спеціаліста інвестиційного офісу. Винагорода, права, обов’язки, гарантії Сторін

ü  Конфіденційність та відкритість

ü  Юридичне оформлення взаємодії

ü  Захист Спеціалістів інвестиційних офісів

 

Модуль №2 «Підготовка інвестиційного / грантового проекту»
(1 міс)

Заняття 1. Загальні етапи та складові інвестиційного / грантового проекту. Робота з командою проекту

2 години лекції + 2 години практики

ü  Концепція

ü  Бізнес-модель

ü  Бізнес-план

ü  Презентаційні матеріали

ü  Інтелектуальна власність

ü  Інші документи, що є складовими інвестиційного проекту

ü  Робота з командою проекту

ü  Практика - складання концепції проекту

Заняття 2. Бізнес-модель

2 години лекції + 2 години практики

ü  9 складових блоків бізнес-моделі

ü  Зв'язок бізнес-моделі з концепцією та бізнес-планом

ü  Практика – складання бізнес-моделі проекту

 

Заняття 3. Бізнес-план. Стандарти, структура, вихідні данні

2 години лекції

ü  Типи бізнес-планів

ü  Стандарти бізнес-планів

ü  Структура бізнес-планів за типами та за стандартами

ü  Підготовка вихідних даних для розробки бізнес-плану

Заняття 4. Бізнес-план. Аналіз ринку

2 години лекції + 4 години практики

ü  Аналіз галузі. Тенденції розвитку. Обсяги ринку - ТАМ, SAM, SOM

ü  Аналіз конкурентів та аналіз монетизації яку вони застосовують

ü  SWOT – аналіз

ü  Аналіз цільових аудиторій. Опис груп цільових аудиторій. Аналіз проблем цільових аудиторій

ü  Формування вхідних даних для фін.моделі

ü  Практика – аналіз ринку проекту за шаблоном

Заняття 5. Бізнес-план. Маркетинговий план

2 години лекції + 2 години практики

ü  Позиціонування майбутнього продукту та майбутнього бренду

ü  Неймінг, лого, дизайн

ü  Рекламна стратегія

ü  Канали продажу. Воронка продажу. Маркетинговий бюджет

ü  План продажу

ü  Практика – складання маркетингового плану за шаблоном

Заняття 6. Бізнес-план. Організаційний та виробничий план

2 години лекції + 2 години практики

ü  Персонал

ü  Організаційна структура

ü  Партнери

ü  Виробничий план та його зв'язок з планом продажу

ü  Особливості проектів у сфері торгівлі.

ü  Особливості наукових, інженерних, IT-проектів. Цикловий графік

ü  Практика – складання організаційної структури та відповідних до проекту планів

Заняття 7. Бізнес-план. Інвестиційний план

2 години лекції + 2 години практики

ü  Формування інвестиційного плану / плану грантового фінансування

ü  Діаграма Ганта

ü  Інвестиції та реінвестиції

ü  Обґрунтування інвестиційного плану

ü  Практика – складання інвестиційного плану за шаблоном

 

Заняття 8. Бізнес-план. Фінансовий план

2 години лекції + 2 години практики

ü  План доходів

ü  План витрат

ü  Юрисдикція та податки

ü  Планові Cash flow и PnL

ü  Розрахунок показників ефективності проекту

ü  Практика – складання фінансового плану за шаблоном

Заняття 9. Бізнес-план. Ризики та загальний опис проекту. Якісне резюме / грантова заявка

2 години лекції + 2 години практики

ü  Ризики та способи їх мінімізації

ü  Зрозумілий та конкретизований опис проекту

ü  Складання резюме проекту, яке зацікавить інвестора / грантової заявки

ü  Практика

 

Модуль №3 «Презентація інвестиційного проекту і / або захист грантової заявки»
(1 міс)

Заняття 1. Типи презентацій, аплікаційних форм, тизерів тощо

2 години лекції + 2 години практики

ü  Усна презентація (виступ)

ü  Презентація у вигляді слайдів

ü  Презентація у вигляді тизеру

ü  Презентація у вигляді інтерв’ю

ü  Аплікаційні форми

ü  Інші типи презентації проекту

ü  Практика – складання презентації

Заняття 2. Команда проекту. Правила подачі інформації

2 години лекції + 2 години практики

ü  Збір інформації про членів команди проекту

ü  На що слід звернути особливу увагу

ü  Практика – підготовка інформації про команду для презентації

Заняття 3. Психологія інвестора та психологія грантодавця. Ведення переговорів

2 години лекції + 2 години практики

ü  Як приватний інвестор оцінює проект?

ü  Як проект оцінює грантодавець?

ü  Як проект оцінюють банки та інвестиційні фонди?

ü  Як правильно доносити проект?

ü  Правила ведення успішних переговорів + практика

Заняття 4. Аплікаційні форми різних грантових програм

2 години лекції + 2 години практики

ü  Вивчення аплікаційних форм найпопулярніших грантових програм

ü  Практика

Заняття 5. Пошук потенційних інвесторів. Приватні інвестори і фонди

2 години лекції + 2 години практики

ü  Де шукати потенційних інвесторів?

ü  Як відрізнити справжнього інвестора від аферистів?

ü  Робота з базами контактів

ü  Перший контакт з потенційним інвестором

ü  Практика – пошук потенційних інвесторів для проекту

Заняття 6. Пошук потенційних інвесторів. Грантодавці та державні програми

2 години лекції + 2 години практики

ü  Особливості пошуку грантодавців та державних програм

ü  Небезпеки

Заняття 7. Захист грантових заявок

2 години лекції + 2 години практики

ü  Приклади захисту грантових заявок

ü  Практика

Заняття 8. Ведення переговорів з інвестором, кредитором. Юридичне оформлення домовленостей

2 години лекції + 2 години практики

ü  Різні схеми фінансування

ü  Партнерська угода, інвестиційний контракт

ü  Практика – складання партнерської угоди з інвестором за шаблоном

Заняття 9. Юридичне оформлення закриття угоди

2 години лекції + 2 години практики

ü  Гарантії для інвестора

ü  Гарантії для ініціатора проекту

ü  Гарантії для посередника

 

Модуль №4 «Управління проектним офісом Компанії / стартапу / ОТГ»
(1 міс)

Заняття 1. Взаємозв’язок між проектним офісом і ініціатором проекту. Етапи роботи

3 години лекції

 

 

Заняття 2. Штатні спеціалісти проектного офісу та спеціалісти на аутсортсингу

3 години лекції

 

Заняття 3. Специфіка проектних офісів стартапів

3 години лекції

 

Заняття 4. Специфіка проектних офісів державних, територіальних та соціальних організацій

3 години лекції

 

Заняття 5. Взаємодія з міжнародними партнерами та ЗМІ

3 години лекції

 

Заняття 6. Робота в інфраструктурі ЛІРУ

3 години лекції

 

 

пʼятниця, 19 березня 2021 р.

Світ стає оптимістоцентричним

Світ стає оптимістоцентричним

Останні два десятки років характеризуються тотальною коуч-иризацією, ментор-изацією, експерт-изацією і т.д і т.п. В Європі це почалося ще в 90-ті, в Україні з затримкою років на десять. Я пам'ятаю як в 2015-2016 в Київ привезли John Von Achen і як багато сил KPMG і ТПП витратила щоб зробити з цього велику подію. І ажіотаж був (я сам прийшов в ТПП і послухав дуже хороший виступ), Джон казав дійсно корисні "бізнес-хакі" і на той час було багато чого нового. Але пройшло кілька років, всі активні підприємці/стартапери/активісти наслухалися тисячі таких же виступів, начиталися безліч розумних і не дуже розумних книжок, кожен третій сам став проводити мотиваційно-бізнес-нетворкінг тренінги про успішний успіх. 

Завдяки Інтернету та оперативності книговиробників всі нові книжки, які виходять по всьому світу, майже миттєво стають доступні всім. Україна практично не відстає від Штатів чи інших країн по насиченості інфопростору продуктами освоєння ноосфери. В кожному місті України, аж до маленьких райцентрів, вже повно експертів, які професійно можуть розказати, що треба робити так як треба, а як не треба - робити не треба... на будь-яку тему.

В Києві ж, якщо ви активно походили півроку по розвиваючих тусовках і бізнес-клубах, ви дуже швидко перестанете чути щось нове. Три-чотири тисячі одних і тих самих активних людей складають "тусовочне бізнес-ядро" столиці. Є серед них кілька відомих банкірів, забудовників, власників агро та фарм холдингів, є кілька політиків та топ-менеджерів інвест фондів і великих компаній. Хтось тусить для підтримки іміджу, хтось для підтримки зав'язків, хтось шукає потенційних клієнтів чи партнерів. 

І оскільки експертів успішного успіху вже стільки ж скільки й активних бізнес-тусовщиків то люди почали об'єднуватися вже не за принципом "там де більше корисної інфи", а за принципом "там де мені емоційно комфортніше". І отут на перше місце вийшли люди з доволі відірваною від бізнесу рисою - оптимісти. 

Навколо справжніх оптимістів (оптимізм, як і почуття гумору, неможливо імітувати довго) почали утворюватися стійкі бізнес-тусовки. І якщо ви знаєте тусовки, які існують вже більше року - то майже завжди лідером їх буде людина-оптиміст.

Якщо поглянути на світові тренди - там ви побачите те саме. Ікони сучасного бізнес-успіху - Безос, Маск, Цукерберг... всі реально оптимістичні люди... ще й добре заправлені якісним маркетингом, які це підкреслюють і посилюють.




середа, 3 березня 2021 р.

Сприйняття інформації

 Мандруючи світами філософських дискусій, разом з Ksenia Shyshenok дійшли висновку, що наш мозок глибинно керується досить простим алгоритмом сприйняття будь-якої інформації.