Малий бізнес вже міцно зайняв своє місце в економіці
розвинених країн. У Західній і Центральній Європі він є основою
реструктуризації економіки і важливим елементом процесу реформ. В даний час в
розвинених країнах сотні тисяч малих і середніх підприємств у взаємодії з
великими компаніями утворюють особливий механізм саморегуляції ринкової
економіки. У більшості країн, і Україна не виняток , спостерігається недолік
допомоги підприємцям. Навіть незважаючи на те , що уряд поставив своєю метою
сприяти розвитку малого бізнесу, інфраструктура його підтримки ще дуже слабка і
знаходиться в зародковому стані. Аналіз міжнародного досвіду з підтримки та
розвитку малого бізнесу показав , що бізнес- інкубатори є надзвичайно дієвим
інструментом у створенні нових підприємств, підтримки їх роботи на початковому
етапі і посилення їх росту. Останнім часом бізнес-інкубатори користувалися
підвищеною увагою. Основною причиною цього в розвинених країнах є те, що
підприємства малого бізнесу стають домінуючим фактором економіки і грають
істотну роль у зростанні валового внутрішнього продукту і створення нових
робочих місць. З політичної і соціальної точок зору допомогу малому бізнесу
національним і місцевим урядом розглядається як крок на шляху до економічного
зростання , боротьбою з безробіттям через самозайнятість.
В Україні існують численні структури, що популяризують
«принципи допомоги малому бізнесу», але далі слів справа чомусь не йде.
Створення Київського громадського бізнес-інкубатору (Центру
розвитку і підтримки інноваційного бізнесу) дозволить здійснити безпрецедентний
крок в розвитку підприємництва як в Києві так і в Україні загалом.
Що має включати в себе сучасний громадський бізнес-інкубатор?
1. Систему прозорого відбору дійсно корисних, інноваційних і
потрібних суспільству проектів. Необхідно створити умови аби унеможливити
корупційні схеми, що у нас гублять у корені всі подібні соціальні і державні
програми. (*Вони взагалі все у нас гублять – починаючи від макроекономіки і аж
до душ людей).
2. Матеріально-технічну базу (приміщення, оснащення,
технопарк).
3. Команду спеціалістів (економістів, інженерів,
маркетологів тощо), що зможуть ефективно допомагати починаючим підприємцям і в
разі необхідності знаходити шляхи залучення інвестицій.