вівторок, 30 березня 2021 р.

Сертифікаційна програма «Спеціаліст інвестиційного / fundraising офісу (інвестиційна няня)»

 

Навчальний курс

«Сертифікаційна програма

«Спеціаліст інвестиційного / fundraising офісу (інвестиційна няня)»»

IBA - Investment Business Administration


Модуль №1 «Фандрейзинг і інвестиції»
(1 міс)

Заняття 1. Вступ

2 години.

ü  Знайомство

ü  План проведення курсу

ü  Основні терміни та поняття

ü  Що таке інвестиції. Як і куди залучаються інвестиції. В чому різниця між кредитом, дольовим інвестором, грантом.

ü  Що необхідно для залучення різних типів інвестицій.

Заняття 2. Класичний бізнес та стартапи

2 години.

ü  Що таке класичний бізнес

ü  Навіщо класичному бізнесу інвестиції

ü  Як шукати інвестиції для класичного бізнесу

ü  Що таке стартапи

ü  Навіщо стартапам інвестиції

ü  Як шукати інвестиції для стартапів

Заняття 3. Проекти ОТГ та державні проекти

2 години.

ü  Які бувають інвестиційні проекти в ОТГ

ü  Як шукати інвестиції в ОТГ

ü  Які бувають державні інвестиційні проекти

ü  Особливості роботи з державними інвестиційними проектами

ü  Як шукати інвестиції в державні інвестпроекти

Заняття 4. Соціальні інвестиційні проекти

2 години.

ü  Які бувають соціальні інвестиційні проекти

ü  Особливості залучення інвестицій в соціальні проекти

ü  Меценати, спонсори, державне фінансування

Заняття 5. Різні типи інвесторів і партнерів

2 години.

ü  Ментори, бізнес-янголи, посівні інвестори

ü  Акселератори, бізнес-інкубатори

ü  Венчурні фонди

ü  Класичні інвестфонди

ü  Приватні інвестори

ü  Корпоративні інвестфонди

ü  Банки та кредитні групи

ü  Особливості роботи з різними типами інвесторів

Заняття 6. Гранти, державні програми, проектне інвестування

2 години.

ü  Фандрайзинг в Україні

ü  Фандрайзинг в Світі

ü  Отримання практичних навичок по пошуку грантів та державних програм

Заняття 7. Краудфандинг, краудінвестинг, краудсорсинг

2 години.

ü  Краудфандинг, краудінвестинг, краудсорсинг в Світі

ü  Краудфандинг, краудінвестинг, краудсорсинг в Україні

ü  Отримання практичних навичок по роботі з відповідними платформами

Заняття 8. Правила взаємодії Спеціаліста інвестиційного офісу (інвестняні) з ініціатором інвестиційного проекту

2 години.

ü  Умови роботи Спеціаліста інвестиційного офісу. Винагорода, права, обов’язки, гарантії Сторін

ü  Конфіденційність та відкритість

ü  Юридичне оформлення взаємодії

ü  Захист Спеціалістів інвестиційних офісів

 

Модуль №2 «Підготовка інвестиційного / грантового проекту»
(1 міс)

Заняття 1. Загальні етапи та складові інвестиційного / грантового проекту. Робота з командою проекту

2 години лекції + 2 години практики

ü  Концепція

ü  Бізнес-модель

ü  Бізнес-план

ü  Презентаційні матеріали

ü  Інтелектуальна власність

ü  Інші документи, що є складовими інвестиційного проекту

ü  Робота з командою проекту

ü  Практика - складання концепції проекту

Заняття 2. Бізнес-модель

2 години лекції + 2 години практики

ü  9 складових блоків бізнес-моделі

ü  Зв'язок бізнес-моделі з концепцією та бізнес-планом

ü  Практика – складання бізнес-моделі проекту

 

Заняття 3. Бізнес-план. Стандарти, структура, вихідні данні

2 години лекції

ü  Типи бізнес-планів

ü  Стандарти бізнес-планів

ü  Структура бізнес-планів за типами та за стандартами

ü  Підготовка вихідних даних для розробки бізнес-плану

Заняття 4. Бізнес-план. Аналіз ринку

2 години лекції + 4 години практики

ü  Аналіз галузі. Тенденції розвитку. Обсяги ринку - ТАМ, SAM, SOM

ü  Аналіз конкурентів та аналіз монетизації яку вони застосовують

ü  SWOT – аналіз

ü  Аналіз цільових аудиторій. Опис груп цільових аудиторій. Аналіз проблем цільових аудиторій

ü  Формування вхідних даних для фін.моделі

ü  Практика – аналіз ринку проекту за шаблоном

Заняття 5. Бізнес-план. Маркетинговий план

2 години лекції + 2 години практики

ü  Позиціонування майбутнього продукту та майбутнього бренду

ü  Неймінг, лого, дизайн

ü  Рекламна стратегія

ü  Канали продажу. Воронка продажу. Маркетинговий бюджет

ü  План продажу

ü  Практика – складання маркетингового плану за шаблоном

Заняття 6. Бізнес-план. Організаційний та виробничий план

2 години лекції + 2 години практики

ü  Персонал

ü  Організаційна структура

ü  Партнери

ü  Виробничий план та його зв'язок з планом продажу

ü  Особливості проектів у сфері торгівлі.

ü  Особливості наукових, інженерних, IT-проектів. Цикловий графік

ü  Практика – складання організаційної структури та відповідних до проекту планів

Заняття 7. Бізнес-план. Інвестиційний план

2 години лекції + 2 години практики

ü  Формування інвестиційного плану / плану грантового фінансування

ü  Діаграма Ганта

ü  Інвестиції та реінвестиції

ü  Обґрунтування інвестиційного плану

ü  Практика – складання інвестиційного плану за шаблоном

 

Заняття 8. Бізнес-план. Фінансовий план

2 години лекції + 2 години практики

ü  План доходів

ü  План витрат

ü  Юрисдикція та податки

ü  Планові Cash flow и PnL

ü  Розрахунок показників ефективності проекту

ü  Практика – складання фінансового плану за шаблоном

Заняття 9. Бізнес-план. Ризики та загальний опис проекту. Якісне резюме / грантова заявка

2 години лекції + 2 години практики

ü  Ризики та способи їх мінімізації

ü  Зрозумілий та конкретизований опис проекту

ü  Складання резюме проекту, яке зацікавить інвестора / грантової заявки

ü  Практика

 

Модуль №3 «Презентація інвестиційного проекту і / або захист грантової заявки»
(1 міс)

Заняття 1. Типи презентацій, аплікаційних форм, тизерів тощо

2 години лекції + 2 години практики

ü  Усна презентація (виступ)

ü  Презентація у вигляді слайдів

ü  Презентація у вигляді тизеру

ü  Презентація у вигляді інтерв’ю

ü  Аплікаційні форми

ü  Інші типи презентації проекту

ü  Практика – складання презентації

Заняття 2. Команда проекту. Правила подачі інформації

2 години лекції + 2 години практики

ü  Збір інформації про членів команди проекту

ü  На що слід звернути особливу увагу

ü  Практика – підготовка інформації про команду для презентації

Заняття 3. Психологія інвестора та психологія грантодавця. Ведення переговорів

2 години лекції + 2 години практики

ü  Як приватний інвестор оцінює проект?

ü  Як проект оцінює грантодавець?

ü  Як проект оцінюють банки та інвестиційні фонди?

ü  Як правильно доносити проект?

ü  Правила ведення успішних переговорів + практика

Заняття 4. Аплікаційні форми різних грантових програм

2 години лекції + 2 години практики

ü  Вивчення аплікаційних форм найпопулярніших грантових програм

ü  Практика

Заняття 5. Пошук потенційних інвесторів. Приватні інвестори і фонди

2 години лекції + 2 години практики

ü  Де шукати потенційних інвесторів?

ü  Як відрізнити справжнього інвестора від аферистів?

ü  Робота з базами контактів

ü  Перший контакт з потенційним інвестором

ü  Практика – пошук потенційних інвесторів для проекту

Заняття 6. Пошук потенційних інвесторів. Грантодавці та державні програми

2 години лекції + 2 години практики

ü  Особливості пошуку грантодавців та державних програм

ü  Небезпеки

Заняття 7. Захист грантових заявок

2 години лекції + 2 години практики

ü  Приклади захисту грантових заявок

ü  Практика

Заняття 8. Ведення переговорів з інвестором, кредитором. Юридичне оформлення домовленостей

2 години лекції + 2 години практики

ü  Різні схеми фінансування

ü  Партнерська угода, інвестиційний контракт

ü  Практика – складання партнерської угоди з інвестором за шаблоном

Заняття 9. Юридичне оформлення закриття угоди

2 години лекції + 2 години практики

ü  Гарантії для інвестора

ü  Гарантії для ініціатора проекту

ü  Гарантії для посередника

 

Модуль №4 «Управління проектним офісом Компанії / стартапу / ОТГ»
(1 міс)

Заняття 1. Взаємозв’язок між проектним офісом і ініціатором проекту. Етапи роботи

3 години лекції

 

 

Заняття 2. Штатні спеціалісти проектного офісу та спеціалісти на аутсортсингу

3 години лекції

 

Заняття 3. Специфіка проектних офісів стартапів

3 години лекції

 

Заняття 4. Специфіка проектних офісів державних, територіальних та соціальних організацій

3 години лекції

 

Заняття 5. Взаємодія з міжнародними партнерами та ЗМІ

3 години лекції

 

Заняття 6. Робота в інфраструктурі ЛІРУ

3 години лекції

 

 

пʼятниця, 19 березня 2021 р.

Світ стає оптимістоцентричним

Світ стає оптимістоцентричним

Останні два десятки років характеризуються тотальною коуч-иризацією, ментор-изацією, експерт-изацією і т.д і т.п. В Європі це почалося ще в 90-ті, в Україні з затримкою років на десять. Я пам'ятаю як в 2015-2016 в Київ привезли John Von Achen і як багато сил KPMG і ТПП витратила щоб зробити з цього велику подію. І ажіотаж був (я сам прийшов в ТПП і послухав дуже хороший виступ), Джон казав дійсно корисні "бізнес-хакі" і на той час було багато чого нового. Але пройшло кілька років, всі активні підприємці/стартапери/активісти наслухалися тисячі таких же виступів, начиталися безліч розумних і не дуже розумних книжок, кожен третій сам став проводити мотиваційно-бізнес-нетворкінг тренінги про успішний успіх. 

Завдяки Інтернету та оперативності книговиробників всі нові книжки, які виходять по всьому світу, майже миттєво стають доступні всім. Україна практично не відстає від Штатів чи інших країн по насиченості інфопростору продуктами освоєння ноосфери. В кожному місті України, аж до маленьких райцентрів, вже повно експертів, які професійно можуть розказати, що треба робити так як треба, а як не треба - робити не треба... на будь-яку тему.

В Києві ж, якщо ви активно походили півроку по розвиваючих тусовках і бізнес-клубах, ви дуже швидко перестанете чути щось нове. Три-чотири тисячі одних і тих самих активних людей складають "тусовочне бізнес-ядро" столиці. Є серед них кілька відомих банкірів, забудовників, власників агро та фарм холдингів, є кілька політиків та топ-менеджерів інвест фондів і великих компаній. Хтось тусить для підтримки іміджу, хтось для підтримки зав'язків, хтось шукає потенційних клієнтів чи партнерів. 

І оскільки експертів успішного успіху вже стільки ж скільки й активних бізнес-тусовщиків то люди почали об'єднуватися вже не за принципом "там де більше корисної інфи", а за принципом "там де мені емоційно комфортніше". І отут на перше місце вийшли люди з доволі відірваною від бізнесу рисою - оптимісти. 

Навколо справжніх оптимістів (оптимізм, як і почуття гумору, неможливо імітувати довго) почали утворюватися стійкі бізнес-тусовки. І якщо ви знаєте тусовки, які існують вже більше року - то майже завжди лідером їх буде людина-оптиміст.

Якщо поглянути на світові тренди - там ви побачите те саме. Ікони сучасного бізнес-успіху - Безос, Маск, Цукерберг... всі реально оптимістичні люди... ще й добре заправлені якісним маркетингом, які це підкреслюють і посилюють.




середа, 3 березня 2021 р.

Сприйняття інформації

 Мандруючи світами філософських дискусій, разом з Ksenia Shyshenok дійшли висновку, що наш мозок глибинно керується досить простим алгоритмом сприйняття будь-якої інформації.





пʼятниця, 15 січня 2021 р.

В Україні немає російської мови

 

В Україні є українська мова і УДМ (яку зазвичай називають «російською в Україні»).
Так … це жахливий сон і повний провал для російської влади і російської пропаганди … Виявляється мова, яку використовує майже половина населення України (а на Сході і Півдні переважна більшість) - не російська (не московитська), а її окремий діалект. Аналогічно в Молдові розмовляють не румунською, а молдовською мовою … так це діалект румунської, але це не румунська мова, а молдовська (вона так і називається МОЛДОВСЬКА МОВА).
Український діалект московитської (УДМ) – друга за популярністю (після української) мова в Україні. УДМ виник через примусову росифікацію частини українців. УДМ має десятки слів та висловів яких немає в московитській («деруны», «чухать», «шо» і багато інших), а також містить «фантомну» літеру Г, яка в УДМ звучить аналогічно з українською Г, проте не може бути записана з використанням московитської абетки. Також різницею між УДМ та московитською мовою пояснюється добре відомий «тест зі словом Паляниця» - коли носії УДМ з Харкова чи Одеси практично всі можуть вимовити «паляниця», а носії московитської з Рязані чи Челябінська не можуть вимовити скільки не стараються. Є слова і в московитській мові, яких немає в УДМ – всі зразу згадають «порєбрік» або «какоркі».
Російська влада століттями намагається ототожнити УДМ та московитську мову в РФ, пробує грати на «захисті російськомовних», приховуючи від Світу факт різності цих мов і називаючи їх однією мовою - «російською». Водночас носії УДМ виступають категорично проти «захисту» себе з боку РФ і навіть зі зброєю в руках борються проти цього нав’язливого «захисту».
Оскільки діалектично російська (московитська) мова, яку використовують в Україні, відрізняється від російської (московитської), яку використовують в РФ, навіть більше ніж відрізняються молдовська і румунська мови, пропоную на законодавчому рівні відділити поняття УДМ і російського діалекту московитської мови. Таким чином керівництво РФ втратить головний козир у своїй зовнішній політиці - "захист російськомовних". Юридично російської мови в Україні не буде, а буде український діалект московитської (УДМ).
Шах и мат тАвАрищ Ху#ло
Петиція з пропозицією до Президента тут

середа, 23 грудня 2020 р.

Скільки коштує все майно на Землі

 


Нещодавно діти мене спитали - "А скільки коштує все майно, що тільки є на планеті Земля".

Давайте спробуємо разом в цьому розібратися.

За різними оцінками сукупна вартість всіх матеріальних і нематеріальних цінностей, що належить людям, державним і недержавним суб'єктам, становить від 250 до 350 трильйонів євро (усереднено 300 трильйонів євро). Враховуючи, що сумарний номінальний річний ВВП всіх країн Світу становить близько 70 трильйонів - вищевказана сума не здається такою вже й захмарною.

Що ж включає в себе ці 300 трильйонів?

Близько третини від цієї суми - це вартість всієї нерухомості на планеті. Для порівняння вартість всієї нерухомості в Києві становить 70-100 мільярдів євро, а такі міста як Нью-Йорк, Лондон чи Токіо коштують більше трильйона.

Ще третина - це різні транспортні засоби. Одних тільки автомобілів у Світі більше ніж 1,5 мільярди одиниць, а ще є десятки і сотні тисяч кораблів, яхт, потягів, літаків, гелікоптерів, танків, спецтранспортів тощо.

Інша ж третина - це все чим ми користуємось у побуті та на роботі. Сюди ж входять всі матеріальні і нематеріальні цінності (від золота в швейцарських банках і патентів Apple до бананів на столі в якійсь бідній африканській країні).

А скільки ж на Світі грошей?

А отут саме цікаве))) Є таке поняття як "грошова маса" - це всі гроші у всіх формах (готівковій, безготівковій, боргові зобов'язання банків тощо). І її сумарний обсяг не перевищує 70 трильйонів євро. А готівки так взагалі меньше ніж еквівалент 5 трильйонів євро.

  © Єгор Шишенок 2020



четвер, 10 грудня 2020 р.

Притча "Про східних мудреців та нерозгадану таємницю"

 Притча "Про східних мудреців та нерозгадану таємницю"


Десь далеко в Сибіру, у маленькому російському містечку Н, стояли на дорозі корейский професор та китайський вчений і роздивлялись на паркані загадковий напис.
- Я думаю, це частина недописаного слова - задумливо почав корейський професор - вочевидь, людині, яка хотіла написати транслітерацію назви нашого корейського автовиробника, не вистачило на це фарби чи часу...
- Мушу погодитись з вами, колего, що це лише початок слова - перебив його китаєць - проте, на мою думку, це мала бути транслітерація назви нашої китайської телекомунікаційної компанії, смартфони якої тут, у Росії, дуже популярні...
- Заждіть - вигукнув кореєць - ми занадто все ускладнюємо! Тут лишень три літери і це скоріш просто позначки осей координат... тільки замість Z чомусь написали Й...
- Ми обоє були і праві і неправі - радісно сказав китайский вчений, показуючи результати пошуку в гугл, на екрані свого смартфону - це дійсно скорочення, але це скорочене ім'я президента Російської Федерації...
Мудреці посміхнулися, задоволені тим, що змогли розв'язати цей непростий "ребус" і попрямували на вокзал. Вони ніколи не дізналися про сакральну суть напису, яку російський "мір" вже кілька століть хоче передати всьому іншому Світу.
Отак часто буває і в нашому житті - ми вишукуємо щось цінне там де цього немає і витрачаємо час на речі або людей, які цього не заслуговують.
© Єгор Шишенок 2020

четвер, 3 грудня 2020 р.

Гроші – це кров фінансової системи країни і Світу.



Що є рушійною силою економіки? Що змушує людей кожен день докладати зусиль, працювати та збільшувати ВВП країни?

Більшість дасть відповідь – гроші.

Проте це неповна відповідь. Самі по собі гроші – це або кольорові папірці або уявні цифри на рахунку. Лежачи у тумбочці чи в сейфі, на картці чи в далекому офшорі, вони не змушують вас докладати зусиль і нічого не змінюють. Силою є рух грошей та матеріальні і нематеріальні цінності, які цей рух створює.

Найліпшим прикладом, що дозволяє уявити роботу фінансової системи, так би мовити вживу, є кровоносна система живого організму. Кожна людина, фірма, корпораціє, що працює – є своєрідним серцем, що приймає гроші і витрачає гроші, а чим більше грошей кожне серце пропускає крізь себе, тим краще всі вони живуть.

Відносно мала кількість крові не є критичною для життя, критичним є повільний рух або повна зупинка «сердець». 

В успішних країнах багато крові (грошей) та великі серця (бізнес), які «лупасять в екстазі». У відсталих країнах мало грошей та жевріючий бізнес, який додатково придушує заївшийся мозок (державне управління), охоплений раковими пухлинами (корупцією).

Питання збільшення кількості грошей в країні вирішується шляхом залучення зовнішніх інвестицій. Але залучити їх можна тільки в здоровий організм, де є здорові серця, що «требуют перемен».


© Єгор Шишенок 2020