Світ стає оптимістоцентричним
Останні два десятки років характеризуються тотальною коуч-иризацією, ментор-изацією, експерт-изацією і т.д і т.п. В Європі це почалося ще в 90-ті, в Україні з затримкою років на десять. Я пам'ятаю як в 2015-2016 в Київ привезли John Von Achen і як багато сил KPMG і ТПП витратила щоб зробити з цього велику подію. І ажіотаж був (я сам прийшов в ТПП і послухав дуже хороший виступ), Джон казав дійсно корисні "бізнес-хакі" і на той час було багато чого нового. Але пройшло кілька років, всі активні підприємці/стартапери/активісти наслухалися тисячі таких же виступів, начиталися безліч розумних і не дуже розумних книжок, кожен третій сам став проводити мотиваційно-бізнес-нетворкінг тренінги про успішний успіх.
Завдяки Інтернету та оперативності книговиробників всі нові книжки, які виходять по всьому світу, майже миттєво стають доступні всім. Україна практично не відстає від Штатів чи інших країн по насиченості інфопростору продуктами освоєння ноосфери. В кожному місті України, аж до маленьких райцентрів, вже повно експертів, які професійно можуть розказати, що треба робити так як треба, а як не треба - робити не треба... на будь-яку тему.
В Києві ж, якщо ви активно походили півроку по розвиваючих тусовках і бізнес-клубах, ви дуже швидко перестанете чути щось нове. Три-чотири тисячі одних і тих самих активних людей складають "тусовочне бізнес-ядро" столиці. Є серед них кілька відомих банкірів, забудовників, власників агро та фарм холдингів, є кілька політиків та топ-менеджерів інвест фондів і великих компаній. Хтось тусить для підтримки іміджу, хтось для підтримки зав'язків, хтось шукає потенційних клієнтів чи партнерів.
І оскільки експертів успішного успіху вже стільки ж скільки й активних бізнес-тусовщиків то люди почали об'єднуватися вже не за принципом "там де більше корисної інфи", а за принципом "там де мені емоційно комфортніше". І отут на перше місце вийшли люди з доволі відірваною від бізнесу рисою - оптимісти.
Навколо справжніх оптимістів (оптимізм, як і почуття гумору, неможливо імітувати довго) почали утворюватися стійкі бізнес-тусовки. І якщо ви знаєте тусовки, які існують вже більше року - то майже завжди лідером їх буде людина-оптиміст.
Якщо поглянути на світові тренди - там ви побачите те саме. Ікони сучасного бізнес-успіху - Безос, Маск, Цукерберг... всі реально оптимістичні люди... ще й добре заправлені якісним маркетингом, які це підкреслюють і посилюють.