середа, 15 вересня 2021 р.

Всевидяче око FB

 

Світ швидко змінюється, технології розширюють можливості в спілкуванні і доступі до інформації. Вивченням сторінок людей в соціальних мережах тепер займаються не тільки рекрутингові агенції та ревниві дівчата, а й більшість підприємців, інвесторів чи спеціалістів, які прагнуть налагодити бізнес-зв’язки або й просто замовити якусь послугу. Тепер фраза людини при знайомстві «…я вже про Вас почитав на Фейсбуці» не звучить якось образливо чи дивно, ба більше це стає проявом поваги, твердженням того, що співрозмовник витратив час на попереднє знайомство з вами.

Тепер, спілкуючись з ініціаторами проектів, підприємцями, які шукають інвесторів і партнерів, інколи навіть топ-менеджерами, які пробують змінити своє становище в своїх компаніях, я наголошую на необхідності наповнення інформацією «про себе» соціальних сторінок. Інколи час на обговорення таких деталей перевищує час на обговорення самих проектів. Починаю перетворюватися в імідж-мейкера проектів, хоча брався тільки за фін модель )))))


 


понеділок, 12 липня 2021 р.

Манкуртський обруч

Манкуртський обруч одягнути

В душі порушити баланс

Лівак постійно закликає

Бо тільки в цьому його шанс.


© Єгор Шишенок 2021

понеділок, 28 червня 2021 р.

Стародавня математична загадка - Трикутник шахрая

 




Стародавня математична загадка - називається "Трикутник шахрая". Суть у тому, що "гіпотенузи" великих трикутників у обох випадках не є прямими (це ламані), але візуально вони так близькі, що здається ніби співпадають. Площа фігури (на малюнку) ABCD дорівнює площі квадратика, якого ніби не вистачає.
п.с. Аналогічні штучки використовують в уряді та інших державних структурах, аби пиляти бюджет - на перший погляд здається все правильним і логічним, а на практиці кілька мільярдів непомітно зникають .... МАГІЯ )))


© Єгор Шишенок 2021

середа, 19 травня 2021 р.

Як оцінити реальність проекту за 5 хвилин



Грати на боці інвестора набагато легше ніж на боці ініціатора проекту.

Коли ти задаєш питання - ти вже наперед знаєш, які відповіді тебе влаштують. І якщо відповідь не співпадає з очікуванням – ти починаєш «копати» в цьому напрямку.

Нижче я опишу ТОП-3 кейсів з моєї практики за останній рік, які показують індикатори, які дозволяють миттєво виявити нереальні проекти або грубі помилки в розрахунках і обіцянках ініціаторів.

 Наперед зазначу, що мені доводиться регулярно виступати з обох сторін переговорів, як з боку підприємців, які доносять проект до потенційних інвесторів чи партнерів, так і з боку цих самих інвесторів чи партнерів, які мають прийняти рішення чи входити в проект. Як саме приймається рішення «так» чи «ні», а також які психологічні аспекти на це рішення впливають, я розповім у наступних статтях.

 

ТОП-3 індикаторів реальності/нереальності проектів.


Кейс 1. Клініка (останній кейс, який і підштовхнув мене написати цю статтю).

Індикатор: Щомісячні витрати на оплату праці персоналу в клініці не можуть бути нижче 30% від обороту.

Пояснення: Клініка – це бізнес, який надає послуги, медичні послуги… основний робочий інструмент цього бізнесу це мізки і руки медичних спеціалістів. Яке б круте і автоматизоване обладнання у вас не було, які б дорогі ліки і витратні матеріали ви б не використовували – саме дороге в цьому бізнесі це спеціалісти.

І якщо я бачу в кеш-фло витрати на весь персонал на рівні, скажімо, 14% від обороту - я одразу розумію, що ініціатор проекту не зробив ніякого аналізу рівня зарплат спеціалістів у профільному напрямку, а поставив зп з «довідника Стеля» + він точно не врахував відрахування з зп + він завищив середній чек + він написав недосяжний план продажу.

Вибачте, проект нереальний. Так я витратив на його аналіз менше 5 хвилин…

Кейс 2. Магазин продовольчих товарів.

Індикатор: Рентабельність продажів (ROS) не може бути вище 20%

Пояснення: Магазин продовольчих товарів – це бізнес, який продає товари повсякденного вжитку, які швидко псуються, які треба швидше продати, а навкруги повно конкурентів, які продають те саме. Торгові мережі, такі як АТБ, ФозіГруп, Ашан тощо взагалі працюють в межах 2-5%, а прибутки отримують виключно за рахунок багатомільярдних оборотів.

Загнати ROS вище 20% ви зможете хіба що якщо в елітні італійські продукти підсипатимете кокс і підсадите на них всіх мешканців Новопечерских Липок (доречи цікавий кейс був би)))

Вибачте, проект нереальний. Так я витратив на його аналіз менше 5 хвилин…

Кейс 3. Оренда автомобілів (дуже популярна тема останнього року).

Індикатор: Період окупності бізнесу не може бути менше 2 років.

Пояснення: Висока конкуренція. Як каже один мій друг «Це риночєк». В великих містах вже сотні пропозицій, а в малих містах не виходить досягти необхідного завантаження. До того ж орендовані машини потрібно страхувати, їх треба обслуговувати та ремонтувати частіше ніж власні (ну не їздять люди обережно на орендованому авто).

Вибачте, проект нереальний. Так я витратив на його аналіз менше 5 хвилин…

 

 

 

 

понеділок, 17 травня 2021 р.

Фінансові атракціони

 


Останнім часом багато людей, в тому числі й інвестори з досвідом, задають мені питання чи вигідно вкладати в криптовалюту.

Це викликано великою кількістю інформації про цей ринок, яка йде від дуже авторитетних джерел (аж до дійсно шанованого мною Ілона Маска) + бажання людей отримати пасивний дохід.

🤓 Відповідь проста: Це вигідно, якщо Ви організовуєте криптовалютну біржу і збираєте кеш з усіх охочих.

За майже 10 років роботи в сфері бізнес-планування та інвестиційного консалтингу, я мав нагоду познайомитися з великою кількістю підприємців, які організовували різні типи "розважальних фінансових атракціонів" та дуже глибоко розібратися в будові кожного з цих бізнесів.

Дехто каже, що всі ці типи бізнесу "аферизм". Не зовсім так - навіть в "найаферистичніших" біржах бінарних опціонів (які в багатьох країнах заборонили) організатори попереджають, що "гравці-інвестори" можуть втратити всі гроші. Так воно і стається. Але ж Ви типу))) отримали адреналін і умовне задоволення від втрати своїх грошей.

Я називаю такі типи бізнесу Фінансовими атракціонами.

Якщо порівнювати їх між собою (я просто взяв результати бізнес-планів) - то найдорожче та найважче створити і адмініструвати Казино. Для того щоб воно було прибуткове треба "нагнати" не просто багато людей, а багато багатих людей та ще й створити для них вельми комфортні умови для відпочинку (в яких вони легше сприймають втрату грошей). Класичні Казино, до речі, ніколи не називають своїх гравців "інвесторами". Бо Інвестиції - це вкладання ресурсу з метою отримання прибутку... а в Фінансових атракціонах, казати про отримання прибутку - це м'яко кажучи не чесно.

Трошки меньше мороки з Форекс та Крипто біржами. Там так само треба дуже великі обороти та грамотне адміністрування.

Ну а організація лотерей і бінарних опціонів - це, як кажуть самі їх організатори, "робота на дно" (бінарні опціони взагалі заточені на те щоб людина втратила все протягом 1-2 місяців), а лотереї можуть потрошку тягнути з одних і тих самих людей десятиліттями.

👉 Отже, якщо Ви хочете інвестувати та отримувати прибуток - не варто розглядати Фінансові атракціони серйозно.

👉 Якщо Ви хочете отримати нові відчуття, розважитись, поринути у світ інновацій, хайпу, та спробувати схопити Фортуну ... і т.д. - пробуйте Фінансові атракціони. У будь-якому випадку Ви стимулюватимете колообіг грошей в економіці 😆

🤓 А найголовніше прокачуйте свою фінансову грамотність, думайте, розбирайтеся та аналізуйте.

© Єгор Шишенок 2021


четвер, 13 травня 2021 р.

По темі населення України


 

Знайшов свої коментарі по темі населення України, ще від 2014 року.
Зараз популярне твердження, що в 90-ті не народжували бо було тяжко жити. То це не вірне твердження. До прикладу в дуже важкі 1995-1996 народилося більше дітей аніж в "жирні" 2006-2007. 🤓 не вірте словам - вірте фактам і цифрам.